1 Startplats Hjulsjö

Leden startar vid gamla skolan i Hjulsjö. Här finns parkering, ställplatser, omklädning och cykeltvätt. Du kan hyra cykel och sommartid driver Hjulsjö MTB ett litet fik vid startplatsen. Dessutom finns en teknikbana med tre spår. Missa inte att beundra den vackra spånklädda timmerkyrkan.

Åk över fotbollsplanen och följ grusvägen ca 700 meter, sväng höger in på stigen. Efter ca 600 meter kommer en tung mosse ca 100 meter lång. Sväng höger och ett tekniskt parti väntar.

Efter detta en brant uppförsbacke därefter ut på motionsspåret. Nu kommer utmaningen uppför skjutbanebacken. Sedan tar du höger ut på grusvägen. 100 meter därefter in på den fina stigen ned mot den branta backen till smedjan för att sedan ta vänster upp mot den otroligt fina skogen. Följ den tuffa stigen uppför.

Du kommer återigen ut på grusvägen och efter 100 meter in på motionsspåret som ni följer till motionscentret.

Boende

Uthyrning
Smedjan GPS Höjdkurva
Skriv ut

Fin grusvägled som ger många höjdmeter och upplevelser längs vägen.

En tuffare tur med några branta partier och tekniska svårigheter. En svart led i Hjusjöanda. Smala snabba singeltracks i trollskog.